«نه» را محکم بگویید!
 
@****زندگی همراه عشق****@+فروشگاه اینترنتی
عشق,زندگی,سلامتی,شادابی,همه در........زندگی همراه عشق!
 
 

سلام به دوستان نازم...

یه مسئله مهم!

<<<<< نه >>>>>

اصلا بلدی نه بگی ؟؟؟؟

یعنی مثلا بگن بفرمایید معتاد شید,میگید چی؟ میگید چشم اومدم!نه عزیزم بگید <<نه>> اونم محکم.

البته این<نه> فقط تو معتاد شدن نیستا!

جاهای مختلفی باید نه گفت...مقاله زیر رو بخونید و............نتیجه گیری با خودتون!

زمانی که فردی، توانایی گفتن «نه» وعدم پذیرش درخواست های دیگران در خانواده و جامعه را دارا نباشد، به طور یقین قادر به مشخص سازی مرزهای روابط فردی و اجتماعی به صورتی شفاف و صریح نخواهد بود و از اینن منظر دچار ابتلا به مشکلات فراوان و اختلالات روانی خواهد شد.

دکتر حسن هوشمند؛ متخصص اعصاب و روان؛ در خصوص آسیب شناسی بروز پدیده ی اجتماعی ناتوانی رد درخواست های دیگران، گفت: علل زیادی در مشکل و ناتوانی در «نه گفتن» نقش دارد. از جمله ی آن می توان به ترس از دست دادن رابطه با فرد مقابل، احساس مسئولیت در خصوص احساسات دیگران، اعتقاد به اینکه اگر از درخواست دیگران سرباز زده شود، تبلور آدمی بد و خودخواه در نظر دیگران است، و یا شاید این کار را با از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری و... که در دوران کودکی به شما آموخته اند، در تناقض می بینید، احساس مهم و با ارزش بودن در مواقعی که درخواستی از شما می شود و تصور اینکه اگر حتی برای یک بار هم درخواست دیگران را رد کنید، آنها دیگر شما را به حساب نمی آورند و ممکن است حتی دیگر از شما چیزی نخواهند، دلسوزی برای طرف مقابل و تصور اینکه اگر نه بگویید، شاید هیچ کس دیگر نخواهد یا نتواند به او کمک کند و در نتیجه ممکن است درگیر مشکلات بزرگی شود، تصور اینکه اگر نه بگویید، طرف مقابل دیگر شما را دوست نخواهد داشت و ... اشاره کرد.

وی تأکید کرد: آن چه در این مقوله حائز اهمیت است این است که آیا دوستی و ادامه ی روابط با کسی که به حق انسانی «نه گفتن» احترام نمی گذارد، شایسته و پسندیده است؟

دکتر هوشمند، متخصص درمان اعصاب و روان، در خصوص چگونگی «نه گفتن» به درخواست هایی که انسان توانایی و یا علاقه و انگیزه به اجابت آن ها ندارد، اظهار داشت: برداشتن سه گام اساسی در این باره ضروری است. نخست اینکه کدام پاسخ در جهت منافع و خواست شماست، دوم اینکه بیان علت تصمیم و خواست شما، کمک شایان ذکری به جلوگیری از ایجاد سؤتفاهم خواهد کرد و سوم اینکه با همدلی و درک احساسات و مشکلات کسی که درخواستی از شما دارد که امکان انجام آن را ندارید، به سهولت پذیرش پاسخ منفی شما کمک شایان توجهی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بهترین راه برای مواجه با این پدیده ی اجتماعی فراگیر «ناتوانی در رد درخواست دیگران» بیان مستقیم، واضح، صریح و بدون رودربایستی کلمه ی «نه» است، به طوری که باید از عذرخواهی و یا توجیه پرهیز شود تا در صورت تداوم و تکرار برخورد با این مقوله، باعث ایجاد استرس و اضطراب های طولانی در وجود شما نشود، بستر ابتلا به اختلالات روانی را فراهم نیاورد و از بروز بیماری های اعصاب و روان در توالی زمان جلوگیری نماید.

دکتر هوشمند گفتن «نه» و رد درخواست دیگران را از حقوق پایه ای و اولیه ی هر انسانی دانست و خاطرنشان کرد: مسئولیت «نه گفتن» خود را قاطعانه پذیرا باشید و کسی را به خاطر بیان درخواست مقصر ندانید، زیرا شما به خواهش و خواست فردی جواب رد داده اید و خود آن شخص را رد نکرده اید.

وی در خاتمه توجه به این امر را ضروری برشمرد که بعد از «نه گفتن» در انتظار حرکت و مشاهده ی تلاش مخاطب خود برای تغییر رأی و پاسخ «نه» نباشید، حرکات بدنی و غیر کلامی شما باید با سخنتان همگونی و همخوانی داشته باشد تا تأثیر مستقیم نظر و اراده ی شما در مورد مسأله ی مورد بحث و نظر را خدشه دار نسازد.

 

@---> دوستان علاقه مند به نویسندگی کلیک کنید <---@



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 4 / 1 / 1390برچسب:عشق,زندگی,مشاوره,روانشناسی,عاشق,زناشویی,sms,اس ام اس,نویسندگی, :: 12:32 قبل از ظهر :: توسط : علی عباسی

درباره وبلاگ
من نشانی از تو ندارم اما نشانی ام را برای تو می نویسم: درعصرهای انتظار، به حوالی بی کسی قدم بگذار ! خیابان غربت را پیدا کن و وارد کوچه پس کوچه های تنهایی شو ! کلبه ی غریبی ام را پیدا کن ، ... ... کناربیدمجنون خزان زده و کنارمرداب ارزوهای رنگی ام ! درکلبه را باز کن و به سراغ بغض خیس پنجره برو ! حریر غمش را کنار بزن ! مرا می یابی... :(
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
ابتدا ما را با عنوان زندگی همراه عشق و آدرس 2nyabaeshg.mahtarin.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8684
بازدید دیروز : 2223
بازدید هفته : 11003
بازدید ماه : 10907
بازدید کل : 222946
تعداد مطالب : 928
تعداد نظرات : 462
تعداد آنلاین : 3



نرم افزار دبيرخانه و بايگاني اورانوس نسخه 4 مجموعه نرم افزار و بازیهای آیفون، آیپد و آی پاد مجموعه بازی پرندگان خشمگین Angry Birds